Veelgestelde vragen digitale post

Veelgestelde vragen over digitale post van Zicht volmachtbedrijf

Wij zijn uw tussenpersoon voor uw verzekeringen en/of financiële producten van het Zicht volmachtbedrijf. Op deze pagina leest u belangrijke informatie over digitale post. Digitale post is een service. U kiest zelf of digitale post of post op papier beter bij u past.

Waarom digitale post?

In deze tijd met moderne middelen maken we steeds meer gebruik van internet. Voordeel hiervan is sneller communiceren, uw administratie makkelijker maken en minder papier gebruiken. Als u kiest voor digitale post sturen wij u in de toekomst post steeds meer digitaal over je verzekeringen en financiële producten van het Zicht volmachtbedrijf. Wij adviseren u om digitale post van de verzekeringsmaatschappij zoals een factuur, groene kaart of pakketoverzicht op te slaan op uw computer en/of telefoon.

Welke post krijgt u voortaan digitaal?

Bij de jaarlijkse verlenging van uw verzekeringen en financiële producten van het Zicht volmachtbedrijf krijgt u verschillende documenten zoals: een begeleidende brief, pakketoverzicht en een factuur. Als u kiest voor digitale post, dan sturen wij u deze documenten per e-mail. Heeft u ook uw auto via ons verzekerd? Dan krijgt u voortaan uw groene kaart ook digitaal.

Welke post krijgt u voorlopig nog op papier?

De eerste stap van deze service is het digitaal verzenden van uw verzekeringsdocumenten bij de verlenging van een verzekering van het Zicht volmachtbedrijf. Deze service breiden we stap voor stap uit. Daarom krijgt u voorlopig als u kiest voor digitale post toch nog post op papier van de verzekeringsmaatschappij. Denk bijvoorbeeld aan verzekeringsdocumenten na een wijziging van een verzekering, het afsluiten van een nieuwe verzekering of algemene informatie over uw verzekeringen en financiële producten.

Wist u ook dat u in MijnZicht 24/7 inzicht heeft in uw verzekeringen en financiële producten?

U kunt uw verzekeringen en financiële producten van het Zicht volmachtbedrijf ook bekijken en wijzigen via MijnZicht. Dit is een beveiligde online omgeving. U kunt hier online wijzigingen en schades doorgeven. Maar u ziet ook betaalde en niet betaalde premies en de antwoorden op veelgestelde vragen. Maakt u nog geen gebruik van MijnZicht? Neem dan contact met ons op. In drie eenvoudige stappen maakt u vervolgens zelf uw account aan.

Wist u dat het in de EU-landen niet verplicht is om de groene kaart bij u te hebben?

U bent niet meer verplicht om een groene kaart bij u te hebben in de 28 landen van de Europese Unie, Andorra, Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. Binnen de EU kan de politie in een centraal register nagaan of uw auto verzekerd is. Handig is de groene kaart wel bij bijvoorbeeld schade. Vergeet hem daarom niet uit te printen of op te slaan op uw telefoon. Zo heeft u altijd alle gegevens bij de hand. Ook als u onverhoopt schade heeft.

Heeft u een caravan met eigen kenteken en is deze zwaarder dan 750 kilo?

Dan bent u in Duitsland, Polen en Spanje verplicht om een originele groene kaart van uw auto en uw caravan bij u te hebben. De groene kaart voor de caravan kunt u alleen bij uw de verzekeringsmaatschappij van uw auto aanvragen.

Gaat u naar een land buiten de EU met uw auto?

In een aantal landen is het verplicht om de originele groene kaart fysiek bij u te hebben. Deze landen staan op de groene kaart aangemerkt met een sterretje (*). Bent u van plan om met uw auto naar of door deze landen te reizen? Vraag dan via onze website een fysieke groene kaart aan. Wij sturen u de originele groene kaart dan alsnog via de post toe.

Wij regelen het voor u


  • U hoeft het niet alleen te doen
  • Direct contact met een adviseur
  • Altijd advies op maat

Gebruikt u MijnZicht al?


Uw verzekeringen inzien en schades melden kunt u 24/7 zelf via MijnZicht.