Veelgestelde vragen over de gewijzigde incassodatum

Sinds 1 september 2023 schrijven wij uw premie(s) op de 1e werkdag van de maand van uw rekening af. Daarom hebben we de premies van augustus en september eenmalig kort achter elkaar van uw rekening afgeschreven. Werd uw premie al op de 1e werkdag van de maand afgeschreven? Dan verandert er voor u niets.

Vragen en antwoorden over de gewijzigde incassodatum vindt u op deze pagina. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Voorbeeld: u betaalt maandelijks via automatische incasso

Situatie op dit moment

Stel u betaalt elke maand op of rond de 28e. We schrijven op 28 augustus de premie af voor de periode eind augustus tot en met eind september.

Nieuwe situatie

De incassodatum wijzigt van de 28e naar de 1e. We schrijven op 1 september de premie af voor de periode eind september tot en met eind oktober. En op 1 oktober weer voor eind oktober tot en met eind november.

Let op!

U krijgt dus eenmalig twee incasso’s in één salarisperiode. In bovenstaand voorbeeld op 28 augustus en 1 september. U heeft dan betaald voor eind augustus tot en met eind oktober. U betaalt uiteraard nooit dubbel.

Vragen en antwoorden

Veelgestelde vragen over de gewijzigde incassodatum – vrouw op telefoon

Waarom is de incassodatum gewijzigd?

Eerder verwerkten wij wijzigingen in uw verzekeringen met de openstaande premie(s). We hebben de afgelopen jaren veel berichten vanuit klanten ontvangen dat deze werkwijze niet duidelijk is. We zijn daarom op zoek gegaan naar een oplossing.

Doordat we de incassodatum hebben aangepast naar de 1e werkdag van de maand, wordt het voor u als klant duidelijker wat u betaalt. En wat u bij wijzigingen in uw verzekering(en) van ons terugkrijgt.

Ik wil mijn betaling niet naar de 1e werkdag van de maand verschuiven in verband met mijn salarisuitbetaling. Kan Zicht dan een uitzondering maken?

Dat is niet mogelijk. We kunnen hier bij maandbetaling geen uitzonderingen voor maken. Hierbij is automatische incasso verplicht. U kunt wel voor kwartaal-, halfjaar- of jaarbetaling kiezen. Dan kunt u met een factuur het bedrag op de door u gewenste datum overmaken.

Stel dat ik de premie van september/oktober 2023 niet kan betalen, omdat de bedragen zo kort na elkaar worden afgeschreven. Kan Zicht me daarbij helpen?

Gelukkig is het maar eenmalig dat we snel achter elkaar afschrijven. We kunnen een betalingsregeling met u treffen om deze periode te overbruggen. Neem daarvoor contact op met onze financiële afdeling. Dat kan via 073-548 55 30.

Ik heb meerdere verzekeringen. De premie wordt op verschillende dagen afgeschreven. Hoe zit dat?

Het hangt af van de verzekering die u via Zicht heeft wanneer de premie wordt afgeschreven. Op uw polisblad kunt u zien wat voor verzekering u heeft.

  • Heeft u een verzekering bij Zicht volmachtbedrijf? Dan schrijven we deze premie sinds 1 september 2023 op de eerste werkdag van de maand af.
  • Heeft u via Zicht een verzekering afgesloten bij een andere verzekeringsmaatschappij? Dan kan het zijn dat we de premie op een ander moment afschrijven. Maandelijks levert de verzekeringsmaatschappij documenten aan met informatie die wij nodig hebben om de premie af te schrijven. Sommige verzekeringsmaatschappijen leveren deze documenten later bij ons aan. Daardoor kan het langer duren voordat we de premie afschrijven.

Betaal ik door de gewijzigde incassodatum de premie  ineens vooraf?

U betaalt verzekeringspremies altijd vooraf aan de dekkingsperiode. Dat is met deze wijziging van de incassodatum niet veranderd.

Ik heb Zicht niet gemachtigd voor het afschrijven van premies, maar ontvang een factuur. Verandert er voor mij dan ook iets?

Nee, voor u verandert er niets.

Mijn premie wordt al op de 1e werkdag van de maand geïncasseerd. Verandert er voor mij dan ook iets?

Nee, voor u verandert er niets.

Ik ben het niet eens met deze wijziging. Kan ik hiertegen bezwaar maken?

Als u niet tevreden bent over deze wijziging, dan vinden we dat heel vervelend. We stellen het op prijs als u ons dat laat weten. U kunt altijd contact met ons opnemen. We bespreken dan graag met u de mogelijkheden.

https://klantenthousiasme.nl/api/Image/GetImageById?id=181 Zicht adviseurs
10
Onze klanten beoordelen Zicht gemiddeld met een
8,7
664 beoordelingen

Heeft u nog vragen?

Heeft u na het lezen van de informatie nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag!