Uw hypotheek en het coronavirus. Wat kunt u doen?

Misschien denkt u er niet direct aan, maar ook op het gebied van hypotheken heeft het coronavirus invloed. Wat kunt u doen? We geven u 3 tips.

Bel 088-020 93 77 voor een vrijblijvende afspraak

1. Onderzoek de mogelijkheid van een lage stabiele maandlast

Rentes van onder de 2% voor 20 jaar of 30 jaar vast zijn geen uitzondering meer. De hypotheekrente is nog steeds erg laag. Veel mensen hebben hier gebruik van gemaakt. Ze hebben nu de zekerheid van een lage en stabiele maandlast voor 20 jaar of soms nog langer. Dat geeft financiële rust in deze onzekere tijden. De hypotheek is tenslotte vaak de grootste kostenpost in een huishouden.

Als u ook wat financiële rust zoekt in uw maandlast, is dit misschien het moment om hier even de tijd voor te nemen. U kunt ons laten onderzoeken wat uw mogelijkheden zijn. Bel ons op 088–020 93 77.

Kindje op schouders man – Hypotheek – Particulier

Let op:

Heeft u een voormalige DSB hypotheek (tegenwoordig Finqus), dan kunt u deze vanaf 1 april 2020 boetevrij oversluiten naar een andere (goedkopere) geldverstrekker.

2. Maak gebruik van een 100% online en toch een persoonlijk advies

Normaal gesproken komen wij vaak thuis om te adviseren. Omdat dat nu even niet kan, hebben wij ervoor gezorgd dat u toch een goed gesprek met ons kunt voeren. Met behulp van een programma waarbij we het computerscherm van de adviseur met u delen. U kunt dan gewoon thuis meekijken. U ziet dan uw persoonlijk advies op uw eigen beeldscherm. U moet natuurlijk wel even zelf de koffie zetten. En als we dan uw hypotheek gaan aanpassen, kunt u alle documenten gewoon digitaal aanleveren. Wilt u het adviesrapport daarnaast op papier ontvangen? Dan sturen we dit per post aan u toe.

3. Is uw maandlast nu even te hoog? Neem contact op met uw geldverstrekker

De financiële impact van de coronacrisis is enorm. Om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk mensen in financiële problemen komen heeft een aantal hypotheekverstrekkers maatregelen genomen om hun klanten tegemoet te komen:

  • Tijdelijk uitstel van betalingen, waarbij dit bijna altijd per klant wordt beoordeeld
  • Tijdelijk een lager maandbedrag
  • Verlenging van het bouwdepot
Muntje in spaarpothuisje – Hypotheek – Particulier

We hebben in Nederland veel verschillende hypotheekaanbieders. Wilt u weten hoe het met uw hypotheek(aanvraag) zit? Kijk dan op de website van uw hypotheekverstrekker voor de meest actuele informatie. U mag ons natuurlijk ook altijd bellen: 088–020 93 77.

Nationale Hypotheek Garantie

Heeft u een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG)? En heeft u betalingsproblemen? NHG staat voor een toegankelijke koopwoningmarkt, ook in moeilijke tijden. Daarom heeft NHG besloten dat een betalingsachterstand van mensen die in betalingsproblemen komen door corona, mag oplopen tot maximaal 9% van het hypotheekbedrag. Hierdoor kunnen geldverstrekkers woningeigenaren oplossingen aanbieden met behoud van het NHG-vangnet. De geldverstrekker krijgt hierdoor extra zekerheid en kan zo sneller een passende oplossing voor de betalingsachterstand aanbieden.

We hebben deze pagina met zorg opgesteld op basis van de beschikbare informatie op 15 juni 2021. U kunt hier geen rechten aan ontlenen. De afspraken met uw hypotheekverstrekker zijn altijd leidend. Als er informatie wijzigt, passen we deze pagina aan.

Wij regelen het voor je

  • Je hoeft het niet alleen te doen
  • Direct contact met een adviseur
  • Altijd advies op maat
https://klantenthousiasme.nl/api/Image/GetImageById?id=181 Zicht adviseurs | Ter info: i.v.m. een systeemwijziging kunnen we op dit moment geen actuele reviews weergeven.
10
Onze klanten beoordelen Zicht gemiddeld met een
8,8
820 beoordelingen
  • Wat als ik mijn hypotheek niet meer kan betalen?
    Dat verschilt sterk per hypotheekverstrekker. Een mogelijke maatregel die hypotheekverstrekkers kunnen nemen, is het uitstellen van betalingen of een verlaging van het maandbedrag. Het gaat dan altijd om tijdelijke maatregelen. Meestal voor een periode van 3 maanden. En er wordt altijd per klant bekeken of zo’n regeling mogelijk is. Op de website van uw hypotheekverstrekker kunt u zien of en welke maatregelen zij hebben genomen.
  • Kan ik een afspraak maken zonder bezoek aan huis?
    Dat is geen enkel probleem, we kunnen het hele adviestraject online uitvoeren. Met behulp van een programma waarbij we het computerscherm van de adviseur met u delen. U kunt dan gewoon thuis meekijken. U ziet dan uw persoonlijk advies op uw eigen beeldscherm.
  • Ik heb betalingsproblemen vanwege de coronacrisis. Kan ik hiervoor bij de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen terecht (NHG)?
    NHG biedt in deze gevallen een vangnet voor haar klanten. Als je door de coronacrisis geen of minder inkomen hebt en niet langer in de mogelijkheid bent om je hypotheeklasten te dragen, neem dan contact op met je geldverstrekker of hypotheekadviseur. Samen met je geldverstrekker zoekt NHG naar een oplossing zodat je in de woning kan blijven wonen. Ga voor meer informatie naar: www.nhg.nl.