Heeft u stormschade?

Heeft u stormschade? Meld dit dan zo snel mogelijk. Dit kan 24 uur per dag. U kunt telefonisch, via de website, e-mail of via MijnZicht contact met ons opnemen. Maak ook foto’s van de schade, voordat u begint met opruimen. Foto’s kunnen belangrijk zijn als bewijslast voor het dossier.

Bel Zicht wij regelen het voor u

Verdere schade voorkomen

Als u stormschade heeft is het belangrijk om zo snel mogelijk maatregelen te nemen om verdere schade te voorkomen. Zijn er bijvoorbeeld een aantal dakpannen van het dak gewaaid, dek dit dan af met een zeil om te voorkomen dat het binnen regent.

Bent u hier niet toe in staat – uw eigen veiligheid staat altijd voorop – neem dan direct contact op met ons, zodat wij eventueel iemand kunnen inschakelen om snel deze tijdelijke maatregelen te treffen.

Man op ladder kijkt naar dak – Noodweer – Particulier

Wat gebeurt er na de schademelding?

Na uw schademelding krijgt u een vaste contactpersoon en een eigen dossiernummer. Vermeld dit dossiernummer altijd als u documenten of e-mails naar ons toestuurt.

Bij grotere schades wordt er een expert ingeschakeld, die het schadebedrag komt vaststellen. Als er overeenstemming is over het schadebedrag dan wikkelen we de schade zo snel mogelijk voor u af.

Man aan telefoon achter laptop – Noodweer – Particulier
Vrouw kijkt naar buiten, heeft mok vast – Noodweer – Particulier

Eigen risico

Bij stormschade aan uw woonhuis is er sprake van een eigen risico van 2 promille van de verzekerde som, met een minimum van € 225,- en een maximum van € 450,-. Op sommige verzekeringen geldt een hoger eigen risico. In uw polisvoorwaarden kunt u dit terugvinden.

Herstel in natura

Het uitgangspunt bij schade is herstel in natura. U hoeft dan zelf niets te regelen. Wij regelen het herstel voor u. Natuurlijk in overleg. Wilt u hier geen gebruik van maken, dan heeft u te maken met een extra eigen risico van € 250,-.

(Storm)schade aan de auto

Heeft u schade aan uw auto, dan is het afhankelijk van de dekking of de schade wordt vergoed. Heeft u alleen dekking voor de wettelijke aansprakelijkheid (WA) dan is stormschade niet verzekerd. Bij WA extra (beperkt casco) en allrisk (volledig casco) wordt stormschade wel vergoed. Stormschade heeft geen invloed op uw opgebouwde korting en dus uw premie.

Man in pak achter stuur – Stormschade – Particulier

We regelen het voor u

  • Advies op maat
  • Persoonlijke contact
  • Samen met een adviseur

Vragen of schade melden?

  • Neem dan contact op met onze schadeafdeling
  • Hoe weet ik of mijn alarmsysteem is aangesloten op het ISDN-netwerk van KPN?
    Als uw alarmsysteem is aangesloten op het ISDN-netwerk van KPN, zal de display van uw alarmsysteem een foutmelding tonen vanaf 1 april 2022. Dat wilt u natuurlijk liever voor zijn. Op de factuur van uw beveiligingsbedrijf kunt u zien of uw systeem gebruik maakt van ISDN. Is uw alarmsysteem niet aangesloten op ISDN? Dan hoeft u niets te doen.
  • ISDN werkt vanaf 1 april niet meer. Wat betekent dat voor mijn alarmsysteem en verzekering?
    Als uw alarmsysteem is aangesloten op het ISDN-netwerk, wordt via dat netwerk een melding naar de alarmcentrale gestuurd als uw alarmsysteem afgaat. Vanaf 1 april schakelt KPN dit netwerk uit. En gaat er dus geen melding meer naar de alarmcentrale. Omdat uw installatie daarmee niet meer aan de eisen van uw verzekering voldoet, heeft u geen dekking meer voor diefstal.
  • Mijn alarmsysteem maakt nog gebruik van ISDN. Wat moet ik nu doen?
    Neem contact op met uw (gecertificeerde) beveiligingsbedrijf om hen de alarminstallatie zo snel mogelijk aan te laten passen. Als u dit niet doet, gaat er geen signaal naar de alarmcentrale als uw alarmsysteem afgaat. En heeft u in geval van inbraak geen dekking.
  • Waarom zou ik via Zicht adviseurs mijn opstalverzekering afsluiten?
    Zicht adviseurs is een onafhankelijke tussenpersoon. Onze deskundige adviseurs kunnen een groot aantal speciaal geselecteerde aanbieders van woonhuisverzekeringen vergelijken voor u. U bent dus verzekerd van een opstalverzekering die het beste bij uw wensen past. Onze klantenservice staat voor u klaar. We zijn zowel telefonisch als via e-mail, chat en social media bereikbaar.
  • Hoe krijg ik garantie tegen onderverzekering op mijn opstalverzekering?
    U kunt onderverzekering voorkomen door het invullen van de herbouwwaardemeter. Als de uitkomst hiervan op uw polis wordt aangetekend, keert de verzekeringsmaatschappij voor vijf jaar lang altijd de daadwerkelijke schade uit en heeft u de garantie dat u niet onderverzekerd bent.
  • Heb ik een eigen risico op mijn opstalverzekering?
    Het eigen risico is bij elke verzekeringsmaatschappij anders. Bij stormschades heeft u altijd een eigen risico.