Hoe zit het bij u met de coronakilo’s?!

Coronakilo’s. Naast een hoop nieuwe woorden heeft de coronaperiode in veel gevallen ook voor extra gewicht gezorgd. Het goede nieuws is dat u daar ook weer vanaf kunt komen.

088-020 93 03 of app 06-512 076 88

Van uw coronakilo’s af komen. Wat doet de zorgverzekeraar?

Huisarts

Een goede eerste stap is het maken van een afspraak bij de huisarts. Hij of zij bespreekt dan met u wat voor u de beste aanpak is. De basisverzekering vergoedt een bezoek aan de huisarts. Zonder dat u eigen risico moet betalen. De huisarts kan dan een behandelprogramma samenstellen. En u eventueel doorverwijzen.

Leefstijlinterventie

Het kan zijn dat uw huisarts u doorverwijst naar een leefstijlcoach. Sinds twee jaar zit de leefstijlcoach in het basispakket van de zorgverzekering. Of, met een duur woord: de Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI). U kunt gebruik maken van de vergoeding als u naar een door de Beroepsvereniging Leefstijlcoaches Nederland erkende leefstijlcoach gaat, met een doorverwijzing van de huisarts. U krijgt de vergoeding wanneer

  • U een BMI van 30 of hoger heeft
  • U een BMI van 25 of hoger heeft en last heeft van artrose of slaapapneu
  • U een BMI van 25 of hoger heeft en een verhoogd risico op hart- en vaataandoeningen, of diabetes type 2

Tafel-coronakilos-particulier
Schoenen-coronakilo´s-particulier

Collectiviteit

Maakt u gebruik van de collectiviteitskorting van uw werkgever? Vaak zitten in de collectiviteit ook aanvullende of ruimere vergoedingen. Bijvoorbeeld voor een afvalcursus, health check of beweegprogramma. Handig dus om even te checken bij uw werkgever of verzekeraar!

Tip! In een aanvullende verzekering zitten meestal ook aanvullende of ruimere vergoedingen. Check uw polis om te zien hoe dat bij u zit.

En wat kunt u zelf doen?

Misschien is een bezoekje aan de huisarts nog een stap te ver. Gelukkig zijn er ook kleine stappen die u zelf kunt ondernemen. Drie tips voor u op een rij:

 

  1. Werkt u nog thuis? Maak gebruik van de tijd die u normaal besteedt aan woon-werkverkeer. Wandel ‘naar het werk’. Rijdt u normaal twintig minuten naar kantoor? Maak dan een blokje om van twintig minuten. Zo bereidt u zich mentaal voor op een nieuwe werkdag en schakelt u aan het einde van de dag weer af. Én u heeft veertig minuten beweging te pakken.
  2. Thuis ligt er vaak veel meer lekkers in de kast dan op kantoor. En bent u sneller geneigd om tussendoor even naar de keuken te lopen. Zorg er daarom voor dat er gezonde tussendoortjes liggen. Bijvoorbeeld (gedroogd) fruit, ongezouten noten, kwark of humus met groentesticks.
  3. Neem wat vaker een korte pauze tijdens het werken. Doe tijdens die pauze een aantal oefeningen. Zoals tien pushups, squats of jumping jacks. Niet alleen goed voor uw spieren, maar ook voor de concentratie. U zult merken dat u na die korte break weer vol energie aan de slag kan!

We regelen het voor u

  • Advies op maat
  • Persoonlijke contact
  • Samen met een adviseur
https://klantenthousiasme.nl/api/Image/GetImageById?id=181 Zicht adviseurs
10
Onze klanten beoordelen Zicht gemiddeld met een
8,8
776 beoordelingen