Heeft u waterschade?

Heeft u waterschade? Meld dit dan zo snel mogelijk. Dit kan 24 uur per dag. U kunt telefonisch, via de website, e-mail of via MijnZicht contact met ons opnemen. Maak ook foto’s van de schade, voordat u begint met opruimen. Foto’s kunnen belangrijk zijn als bewijslast voor het dossier.

Zoë helpt u graag verder

Verdere schade voorkomen

Als u waterschade heeft is het belangrijk om snel maatregelen te nemen om gevolgschade te voorkomen. Als u bijvoorbeeld zandzakken haalt bij de bouwmarkt om te voorkomen dat er (meer) water het huis instroomt of drogers plaatst, dan zijn de kosten hiervoor gedekt.

Welke schade is gedekt?

Water komt uit plafond – Waterschade – Particulier

Directe neerslag

Stroomt na een hevige regenbui water uw huis in, dan is de schade gedekt. Behalve als er sprake is van achterstallig onderhoud of als u bijvoorbeeld een raam open heeft laten staan. U had de schade dan kunnen voorkomen.

Indirecte neerslag

Indirecte neerslag is schade die veroorzaakt wordt doordat bijvoorbeeld kades of het riool in de straat overlopen. Deze schade is alleen verzekerd als u een extra uitgebreide of allrisk dekking heeft op uw verzekering. Als de schade wordt veroorzaakt door een dijkdoorbraak dan is er geen dekking.

Wat gebeurt er na de schademelding?

Na uw schademelding krijgt u een vaste contactpersoon en een eigen dossiernummer. Bij grotere schades kan het zijn dat wij een expert sturen. Hij kijkt hoe groot de schade is en waardoor de schade is veroorzaakt. Als er een expert wordt ingeschakeld, begin dan pas met het herstel nadat deze is geweest. Natuurlijk kunt u wel beginnen met het dweilen, droogpompen of verwijderen van de vloerbedekking.

Man aan telefoon achter laptop – Noodweer – Particulier

Schade herstellen

Het opruimen van de schade is niet leuk. Gelukkig bieden we u de mogelijkheid van herstel in natura. Wij werken samen met bedrijven die over professionele apparatuur beschikken zoals waterstofzuigers en pompen.

En ze kunnen drogers in de woning plaatsen, waardoor schimmelvorming wordt voorkomen. U heeft er dan zelf geen omkijken naar en de schade wordt op een professionele manier opgeruimd.

Meisje kijkt uit raam regent – Waterschade – Particulier

Heeft u een huurwoning?

Meld dan de schade eerst bij de verhuurder. Schade aan de woning zelf is de verantwoordelijkheid voor de verhuurder. Heeft u ook schade aan bijvoorbeeld vloerbedekking, binnenschilderwerk of uw meubels. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

We regelen het voor u

  • Advies op maat
  • Persoonlijk contact
  • Samen met een adviseur

Vragen of schade melden?

  • Neem dan contact op met onze schadeafdeling