Aanpassingen coronamaatregelen

Beetje bij beetje worden de coronamaatregelen versoepeld. Terrassen mogen ruimere tijden open, binnen mag weer in beperkte maten gesport worden, winkels zijn zonder afspraak te bezoeken, attractieparken mogen de deuren weer openen, etc. Klinkt heel positief. Maar… er gaat ook een risico mee gepaard. Want heeft u tijdens de coronatijd dingen ‘on hold’ gezet? Vergeet deze dan niet weer te activeren. We hebben een aantal aandachtspunten op een rij gezet.

Bel Zicht voor aanvullende vragen Of neem contact op met uw adviseur

1. Nieuwe werkzaamheden

Veel ondernemers zijn het afgelopen jaar op zoek gegaan naar alternatieve werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan het thuisbezorgen van maaltijden, het activeren van een webshop, het maken van een ander product. Hierdoor kan het zijn dat verzekeringen ook (tijdelijk) uitgebreid of juist verminderd moesten worden. Blijft u deze activiteiten nog steeds doen? Zijn de aanpassingen in de verzekeringen nog steeds nodig? Bij wijzigingen van werkzaamheden is het altijd verstandig om uw adviseur op de hoogte te stellen.

2. Voorraad

Hoe is het met uw voorraad? Moet u nu weer meer goederen op voorraad zetten om aan de vraag van uw klanten te kunnen voldoen? Of had u juist al ingeslagen uit verwachting dat uw leverancier niet tijdig of voldoende kon leveren? Door veranderingen is het verstandig de verzekerde som goed te controleren.

3. Keuringen/controle

Nu weer meer mensen naar winkels, restaurants en andere panden mogen, is het verstandig om de keuringen weer na te lopen. Denk hierbij aan de keuring van brandblussers en elektrische keuringen, maar bijvoorbeeld ook legionellabacteriecontrole in de douches van de sportschool. Of misschien heeft u wel auto’s tijdelijk niet gebruikt en heeft u de APK hierdoor uitgesteld.

Vrouw in winkel aan telefoon – Corona – Zakelijk

4. Contracten/voorwaarden

In een jaar tijd is veel veranderd. Daarom is het verstandig om uw eigen contracten en voorwaarden nog eens door te nemen, maar ook die van uw leveranciers. Controleer ook of uw verzekeringen hier nog op aansluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de aansprakelijkheidsverzekering.

5. Cybercriminaliteit

Cybercriminaliteit was voor de komst van het coronavirus al in opkomst. En de cybercriminelen hebben het afgelopen jaar ook niet stil gezeten. Sterker nog, we merken in de praktijk juist dat in deze periode bedrijven in hoog tempo meer digitaal zijn gaan (thuis)werken en websites hebben gebouwd, waardoor ze kwetsbaarder zijn voor bijvoorbeeld ransomware-aanvallen. Misschien heeft u ook ad-hoc in moeten spelen op wat wel kon. Heeft u daarbij ook gedacht aan de beveiligingsmaatregelen? Weten wat u zelf tegen cybercriminaliteit kan doen? Lees hier ons cybercrime 4 stappenplan.

6. Personeel

Door corona was het bij sommige bedrijven het afgelopen jaar erg druk, maar helaas konden veel ondernemers juist niet al hun personeel aan het werk houden. Door de versoepelingen is de vraag naar bijvoorbeeld horecapersoneel enorm gegroeid. Veel mutaties in uw personeel kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld uw verzuim- en aansprakelijkheidsrisico’s. Denk bijvoorbeeld aan het werkgeversaansprakelijkheidsrisico voor personeel in het verkeer waarover we eerder dit blog hebben gepubliceerd.

Ga in gesprek!

Eigenlijk alle bovenstaande punten komen op hetzelfde neer: zijn uw verzekeringen nog wel up-to-date? We kunnen ons voorstellen dat u daar nu helemaal niet mee bezig bent. Maar door alle wijzigingen het afgelopen jaar loopt u het risico om onder- of juist over verzekerd te zijn. Maak daarom een afspraak met uw adviseur om uw risico’s door te nemen.

Wij regelen het voor u

  • U hoeft het niet alleen te doen
  • Direct contact met een adviseur
  • Altijd advies op maat
Uw kantoor Aalsmeer
Zwarteweg 88
1431 VM Aalsmeer
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Alkmaar
Arcadialaan 28-C
1813 KN Alkmaar
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Apeldoorn
Boogschutterstraat 1
7324 AE Apeldoorn
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Breda
Ettensebaan 31
4813 AH Breda
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Capelle aan den IJssel
Rivium Quadrant 241
2909 LC Capelle aan den IJssel
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Den Bosch
Europalaan 28-C
5232 BC 's Hertogenbosch
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Eindhoven
Beemdstraat 16
5652 AB Eindhoven
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Enschede
Zuiderval 94-3
7543 EZ Enschede
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Groningen
Paterswoldseweg 810
9728 BM Groningen
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Heerhugowaard
J. Duikerweg 5
1703 DH Heerhugowaard
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Huis ter Heide (Zeist)
Amersfoortseweg 10-E
3712 BC Huis ter Heide
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Nederweert
Hulsenweg 19
6031 SP Nederweert
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Rijswijk
Veraartlaan 6
2288 GM Rijswijk
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Roermond
Buitenop 9
6041 LA Roermond
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Sneek
Oosterom 11
8602 DE Sneek
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
https://klantenthousiasme.nl/api/Image/GetImageById?id=181 Zicht adviseurs | Ter info: i.v.m. een systeemwijziging kunnen we op dit moment geen actuele reviews weergeven.
10
Onze klanten beoordelen Zicht gemiddeld met een
8,8
863 beoordelingen