Aanpassingen coronamaatregelen
Beetje bij beetje worden de coronamaatregelen versoepeld. Terrassen mogen ruimere tijden open, binnen mag weer in beperkte maten gesport worden, winkels zijn zonder afspraak te bezoeken, attractieparken mogen de deuren weer openen, etc. Klinkt heel positief. Maar… er gaat ook een risico mee gepaard. Want heeft u tijdens de coronatijd dingen ‘on hold’ gezet? Vergeet deze dan niet weer te activeren. We hebben een aantal aandachtspunten op een rij gezet.
1. Nieuwe werkzaamheden
Veel ondernemers zijn het afgelopen jaar op zoek gegaan naar alternatieve werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan het thuisbezorgen van maaltijden, het activeren van een webshop, het maken van een ander product. Hierdoor kan het zijn dat verzekeringen ook (tijdelijk) uitgebreid of juist verminderd moesten worden. Blijft u deze activiteiten nog steeds doen? Zijn de aanpassingen in de verzekeringen nog steeds nodig? Bij wijzigingen van werkzaamheden is het altijd verstandig om uw adviseur op de hoogte te stellen.
2. Voorraad
Hoe is het met uw voorraad? Moet u nu weer meer goederen op voorraad zetten om aan de vraag van uw klanten te kunnen voldoen? Of had u juist al ingeslagen uit verwachting dat uw leverancier niet tijdig of voldoende kon leveren? Door veranderingen is het verstandig de verzekerde som goed te controleren.
3. Keuringen/controle
Nu weer meer mensen naar winkels, restaurants en andere panden mogen, is het verstandig om de keuringen weer na te lopen. Denk hierbij aan de keuring van brandblussers en elektrische keuringen, maar bijvoorbeeld ook legionellabacteriecontrole in de douches van de sportschool. Of misschien heeft u wel auto’s tijdelijk niet gebruikt en heeft u de APK hierdoor uitgesteld.

4. Contracten/voorwaarden
In een jaar tijd is veel veranderd. Daarom is het verstandig om uw eigen contracten en voorwaarden nog eens door te nemen, maar ook die van uw leveranciers. Controleer ook of uw verzekeringen hier nog op aansluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de aansprakelijkheidsverzekering.
5. Cybercriminaliteit
Cybercriminaliteit was voor de komst van het coronavirus al in opkomst. En de cybercriminelen hebben het afgelopen jaar ook niet stil gezeten. Sterker nog, we merken in de praktijk juist dat in deze periode bedrijven in hoog tempo meer digitaal zijn gaan (thuis)werken en websites hebben gebouwd, waardoor ze kwetsbaarder zijn voor bijvoorbeeld ransomware-aanvallen. Misschien heeft u ook ad-hoc in moeten spelen op wat wel kon. Heeft u daarbij ook gedacht aan de beveiligingsmaatregelen? Weten wat u zelf tegen cybercriminaliteit kan doen? Lees hier ons cybercrime 4 stappenplan.
6. Personeel
Door corona was het bij sommige bedrijven het afgelopen jaar erg druk, maar helaas konden veel ondernemers juist niet al hun personeel aan het werk houden. Door de versoepelingen is de vraag naar bijvoorbeeld horecapersoneel enorm gegroeid. Veel mutaties in uw personeel kan gevolgen hebben voor bijvoorbeeld uw verzuim- en aansprakelijkheidsrisico’s. Denk bijvoorbeeld aan het werkgeversaansprakelijkheidsrisico voor personeel in het verkeer waarover we eerder dit blog hebben gepubliceerd.
Ga in gesprek!
Eigenlijk alle bovenstaande punten komen op hetzelfde neer: zijn uw verzekeringen nog wel up-to-date? We kunnen ons voorstellen dat u daar nu helemaal niet mee bezig bent. Maar door alle wijzigingen het afgelopen jaar loopt u het risico om onder- of juist over verzekerd te zijn. Maak daarom een afspraak met uw adviseur om uw risico’s door te nemen.
Wij regelen het voor u
- U hoeft het niet alleen te doen
- Direct contact met een adviseur
- Altijd advies op maat
Selecteer uw kantoor
Voor directe contactgegevens.
Aalsmeer
- Zwarteweg 88
- 1431 VM Aalsmeer
- 0297-23 44 44
- Uw kantoor Aalsmeer
- 0297-23 44 44
Alkmaar
- Arcadialaan 28-C
- 1813 KN Alkmaar
- 072-576 57 65
- Uw kantoor Alkmaar
- 072-576 57 65
Apeldoorn
- Boogschutterstraat 1
- 7324 AE Apeldoorn
- 055-368 34 00
- Uw kantoor Apeldoorn
- 055-368 34 00
Breda
- Ettensebaan 31
- 4813 AH Breda
- 076-530 55 55
- Uw kantoor Breda
- 076-530 55 55
Capelle aan den IJssel
- Rivium Quadrant 241
- 2909 LC Capelle aan den IJssel
- 010-272 43 00
- Uw kantoor Capelle aan den IJssel
- 010-272 43 00
Den Bosch
- Europalaan 28-C
- 5232 BC 's Hertogenbosch
- 073-548 14 70
- Uw kantoor Den Bosch
- 073-548 14 70
Eindhoven
- Beemdstraat 16
- 5652 AB Eindhoven
- 040-294 84 74
- Uw kantoor Eindhoven
- 040-294 84 74
Enschede
- Zuiderval 94-3
- 7543 EZ Enschede
- 053-432 48 00
- Uw kantoor Enschede
- 053-432 48 00
Groningen
- Paterswoldseweg 810
- 9728 BM Groningen
- 050-36 57 500
- Uw kantoor Groningen
- 050-36 57 500
Heerhugowaard
- J. Duikerweg 5
- 1703 DH Heerhugowaard
- 072-576 57 65
- Uw kantoor Heerhugowaard
- 072-576 57 65
Huis ter Heide (Zeist)
- Amersfoortseweg 10-E
- 3712 BC Huis ter Heide
- 030-691 68 44
- Uw kantoor Huis ter Heide (Zeist)
- 030-691 68 44
Nederweert
- Hulsenweg 19
- 6031 SP Nederweert
- 0495-58 48 47
- Uw kantoor Nederweert
- 0495-58 48 47
Rijswijk
- Veraartlaan 6
- 2288 GM Rijswijk
- 070-340 90 90
- Uw kantoor Rijswijk
- 070-340 90 90
Roermond
- Buitenop 9
- 6041 LA Roermond
- 0475-33 35 36
- Uw kantoor Roermond
- 0475-33 35 36
Sneek
- Oosterom 11
- 8602 DE Sneek
- 0515-23 89 77
- Uw kantoor Sneek
- 0515-23 89 77