Zicht adviseurs, kennispartner van ICT-bedrijven aangesloten bij Dutch Cloud Community

Dutch Cloud Community (DCC) is de branchevereniging van Internet Service Providers. Zij heeft als belangrijkste doel de belangen van haar leden te behartigen op de punten privacy, veiligheid, imago en opleiding. Wij zijn er trots op dat wij als kennispartner hierbij mogen helpen. Op deze pagina kunt u lezen wat wij voor u kunnen betekenen. Op het gebied van de (verzekerbare) risico’s voor uw bedrijf, uw personeel en uzelf.

Logo Dutch Cloud Community – Specialismen – Zakelijk

Klant aan woord – Specialismen – Zakelijk

De kennis van de adviseurs van Zicht en de adviezen die ze geven op het gebied van aansprakelijkheidsrisico’s en data- en cyberrisico’s is een essentiële aanvulling op de service richting onze leden.

Simon Besteman

Directeur Dutch Cloud Community
Klant aan woord – Specialismen – Zakelijk

Simon Besteman

Directeur Dutch Cloud Community

Kennispartner

Zicht heeft jarenlange ervaring in het risico- en verzekeringsvak. Onze klanten krijgen een helder advies dat precies op de wensen en het bedrijf is afgestemd. Om deze verwachting waar te maken, gaan wij zorgvuldig te werk. Door deze persoonlijke aanpak voor de ICT-branche zijn we officiële kennispartner van DCC.

Vrouw achter laptop – Specialismen – Zakelijk

Wat kunnen we voor leden van DCC doen?

Onze adviseurs hebben kennis van uw branche, dus we weten welke risico’s bij u spelen. Die brengen we voor u in kaart. We bezoeken uw bedrijf of geven eigentijds advies via de webcam en lopen de verschillende risico’s die u wel en niet heeft verzekerd met u door. U ontvangt vervolgens een overzichtelijk rapport waarin wij u de resultaten presenteren en reiken oplossingen aan die als doel hebben de risico’s beheersbaar te maken.

Deze adviesmethode noemen wij de BedrijfsRisicoVerkenner.

De voordelen voor leden van DCC

  • Extra hoge dekking voor de vergoeding van eigen schade in de ICT-aansprakelijkheids-verzekering.
  • Hulp bij risicomanagement; beoordeling of de verzekering aansluit op de leveringsvoorwaarden en verzekeringseisen die opdrachtgevers stellen.
  • Schadebegeleiding; op basis van onze kennis, ervaring en betrokkenheid zijn wij de spil in het contact met de verzekeraar.
  • Korting oplopend tot 20%.

Auto Draft 8

Relaties stellen vaak vragen over leverings- of inkoopvoorwaarden en verzekeringseisen die opdrachtgevers stellen. Ik denk graag mee om voor alle partijen een passende oplossing te vinden.

Kees Hoogenraad

zakelijk adviseur
Auto Draft 8

Kees Hoogenraad

zakelijk adviseur

Aansprakelijkheid

Opdrachtgevers rekenen op uw kennis en ervaring. Dat is en blijft mensenwerk en kan soms misgaan. Zeker onder de toegenomen tijdsdruk en de steeds complexere trajecten en opdrachten. Een kleine vergissing kan grote financiële gevolgen hebben voor uw opdrachtgevers, met claims voor u als gevolg. Contractuele aansprakelijkheid is daarom de kern van de dekking van onze speciale ICT-beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Verhoging van uw aansprakelijkheid een kans?

Ook vanuit risicomanagement is het goed om uw aansprakelijkheid te beperken. In combinatie met de juiste aansprakelijkheidsverzekering kan uw financiële risico toch beheersbaar blijven samen met een hogere aansprakelijkheidslimiet. Hierbij kan dan ook gederfde winst en omzetverlies van uw opdrachtgever worden meegenomen. Zo maakt u van een risico een kans om uw opdrachtgever meer aan u te binden.

Cyber

Bij een cyberincident moet snel geschakeld worden. De eerste 48 uur zijn hierbij vaak cruciaal. Om in zo’n situatie snel, oplossingsgericht en zonder discussie over de kosten aan de slag te gaan, is er een unieke dekking in onze cyberverzekering opgenomen. De kosten van de eigen securityspecialist die gedurende de eerste 48 uur van het incident gemaakt worden, worden tot een bepaald maximum vergoed zonder dat hier inhoudelijke afstemming met de verzekeringsmaatschappij voor vereist is. Goed voor u en uw opdrachtgevers. Wij leggen u deze dekking graag verder uit.

Onze tip!

Bent u hosting- of managed service provider? Inventariseer dan of uw opdrachtgevers een cyberverzekering hebben en neem in uw incident response plan op dat de verzekeraar/adviseur geïnformeerd moet worden. Wij merken namelijk dat dit bij cyberincidenten nog weleens laat in het oplossingsproces gebeurt. Dat kan vertraging geven in het oplossen van het incident en kostenverhogend zijn.

Klant aan woord – Specialismen – Zakelijk

De verantwoordelijkheid die je als ondernemer hebt naar je personeel én je klanten wordt steeds groter

Klanten zijn immers steeds afhankelijker van techniek die door ons wordt verzorgd. Het is voor ons van groot belang de continuïteit te kunnen garanderen aan ons personeel en onze klanten. De jaarlijkse update van de verzekeringen die Zicht bij ons doet zorgt voor een review van alle verzekeringen, premies, wensen en eventuele dekkingen die uitgebreid of juist verminderd moeten worden. Daarbij heeft Zicht interesse in ons vakgebied en kennis van soortgelijke ondernemingen.

Xander Slootweg

Today Concepts B.V.
Klant aan woord – Specialismen – Zakelijk

Xander Slootweg

Today Concepts B.V.

Neem contact op met onze ICT-specialist

Kees Hoogenraad
070-340 90 24
[email protected]

Wij regelen het voor u

  • U hoeft het niet alleen te doen
  • Direct contact met een adviseur
  • Altijd advies op maat