Bekijk uw post van Zicht digitaal

Vanaf juli ziet uw post van Zicht er anders uit dan u gewend bent. Dat komt omdat we onze post op een efficiëntere manier versturen. Dit betekent ook dat u voortaan kunt kiezen voor digitale post. Dat is niet alleen makkelijk en snel. Het is ook beter voor het milieu. U leest er meer over op deze pagina.

Persoonlijke code

Op het extra document dat bij uw post zit, staat een persoonlijke code. Vul die code hieronder in. U komt daarna in een beveiligde online omgeving waar u uw post kunt bekijken en opslaan op uw eigen computer of netwerk.

Wilt u uw verzekeringsdocumenten voortaan liever digitaal ontvangen?

Dat kan! U regelt het makkelijk en snel in de beveiligde online omgeving waar uw post klaarstaat. Daar klikt u bij ‘Uw voorkeur’ op de knop ‘Voorkeur wijzigen’. U kiest voor ‘Digitaal via e-mail’ en vult uw e-mailadres in. U krijgt vervolgens een bevestigingsmail waarmee u uw e-mailadres bevestigt. Daarna ontvangt u uw verzekeringsdocumenten van Zicht voortaan digitaal via e-mail. En komt u met één druk op de knop bij uw post.

Bent u een zakelijke klant bij Zicht? Dan kunt u bijvoorbeeld uw facturen op een apart e-mailadres ontvangen. Neem hiervoor contact op met uw adviseur.

Let op!

We versturen niet alle verzekeringsdocumenten digitaal. De groene kaart, het reispasje en de bromfietsverzekeringsstickers blijft u via de post van ons ontvangen.

Hoe kiest u voor digitale post?


Bekijk hoe uw digitale post eruitziet

Voordelen digitale post

  • makkelijk en snel
  • beter voor het milieu
  • verzekeringsdocumenten direct opslaan op uw eigen computer of netwerk


Veelgestelde vragen

  • Kan ik op een later moment mijn e-mailadres voor digitale post wijzigen?
    Ja, u kunt uw e-mailadres altijd wijzigen. U doet dat via de beveiligde online omgeving waar u uw post kunt bekijken. Rechts bovenin kunt u uw e-mailadres wijzigen door te klikken op de knop ‘Voorkeur wijzigen’. U komt in de beveiligde omgeving door op de knop ‘Document bekijken’ te klikken in een van de e-mails met post die u eerder heeft ontvangen. Let op! Na het wijzigen van uw e-mailadres, krijgt u nog een e-mail waarmee u uw gewijzigde e-mailadres moet bevestigen.
  • Kan ik mijn verzekeringsdocumenten digitaal én per post ontvangen?
    Nee, dat kan niet. U kunt ervoor kiezen uw verzekeringsdocumenten digitaal te ontvangen óf per post.
  • Kan ik mijn oude verzekeringsdocumenten ook nog bekijken als ik mijn post digitaal ontvang?
    Nee, dat kan niet. Er is geen archief waar al uw verzekeringsdocumenten bij elkaar staan. U kunt uw verzekeringsdocumenten die u digitaal via e-mail ontvangt, wel een jaar lang via die e-mail bekijken en downloaden. Tip! Sla de verzekeringsdocumenten altijd direct op uw eigen computer of netwerk op.
  • Kan ik meer dan één e-mailadres opgeven voor het ontvangen van digitale post?
    Bent u een particuliere klant bij ons? Dan kunt u maar één e-mailadres opgeven voor al uw verzekeringsdocumenten. Bent u een zakelijke klant? Dan kunt u de verzekeringsdocumenten voor uw schadeverzekeringen, uw inkomensverzekeringen voor uw werknemers en uw facturen op aparte e-mailadressen ontvangen. Neem hiervoor contact op met uw adviseur.
  • Ik wil mijn facturen als bijlage in de e-mail ontvangen. Kan dat?
    Ja, dat kan. U kunt uw facturen op een apart e-mailadres ontvangen. U ontvangt uw facturen dan ook standaard als bijlage in de e-mail. Neem hiervoor contact op met uw adviseur.
  • Ik heb gekozen voor digitale post. Kan ik op een later moment ervoor kiezen om mijn verzekeringsdocumenten weer per post te ontvangen?
    Ja, dat kan altijd. U doet dat via de beveiligde online omgeving waar u uw post kunt bekijken. U komt daar door op de knop ‘Document bekijken’ te klikken in een van de e-mails met post die u eerder heeft ontvangen. In de beveiligde omgeving kunt u rechts bovenin klikken op de knop ‘Voorkeur wijzigen’. Daar kunt u aangeven dat u uw verzekeringsdocumenten per post wilt ontvangen.
  • Wie is Postex?
    Zicht gebruikt het distributieplatform van Postex voor het verzenden van verzekeringsdocumenten. Uw post staat in een beveiligde omgeving van Postex. Zij verwerken uw persoonsgegevens in opdracht van Zicht en gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. We hebben hierover afspraken gemaakt met Postex.
  • Ik ben een zakelijke klant en heb gekozen voor digitale post. Ik wil dat mijn facturen direct bij mijn accountant aankomen. Kan dat?
    Ja, dat kan. U kunt uw facturen op een apart e-mailadres ontvangen. U ontvangt uw facturen dan ook standaard als bijlage in de e-mail. Neem contact op met uw adviseur als u uw facturen op een apart e-mailadres wilt ontvangen.
  • Hoe versturen jullie de post?
    Zicht gebruikt het distributieplatform van Postex voor het verzenden van verzekeringsdocumenten. Via Postex ontvangt u uw verzekeringsdocumenten per post. Wilt u uw post liever digitaal ontvangen? Gebruik dan de persoonlijke code of de QR-code. Deze vindt u op het extra document dat bij uw post zit. Via een van deze twee codes komt u op een beveiligde online omgeving. Daar klikt u bij ‘Uw voorkeur’ op ‘Voorkeur wijzigen’. U kiest voor ‘Digitaal via e-mail’ en vult uw e-mailadres in. U krijgt vervolgens een bevestigingsmail waarmee u uw e-mailadres bevestigt. Daarna ontvangt u uw verzekeringsdocumenten voortaan digitaal via e-mail. En komt u met één druk op de knop bij uw post.
  • Hoe lang is mijn post digitaal beschikbaar?
    Via de persoonlijke (QR-)code die u bij uw post ontvangt, heeft u twee weken de tijd om uw post digitaal te bekijken. Daarna kunt u die post niet meer digitaal bekijken. Bij uw volgende post van Zicht zit weer een nieuwe persoonlijke (QR-)code waarmee u die post digitaal kunt bekijken en opslaan. Kiest u voor digitale post? Dan krijgt u uw verzekeringsdocumenten voortaan digitaal via e-mail. En komt u met één druk op de knop bij uw post. Via de e-mails die u krijgt, heeft u iedere keer een jaar lang toegang tot de verzekeringsdocumenten die daarbij horen. Let op! Er is geen archief waar al uw verzekeringsdocumenten bij elkaar staan. Sla uw verzekeringsdocumenten dus direct op uw eigen computer of netwerk op.
  • Hoe kan ik mijn post voortaan digitaal ontvangen?
    U regelt dat makkelijk en snel in de beveiligde online omgeving waar uw post klaarstaat. U komt daar via de persoonlijke (QR-)code die u bij uw post ontvangt. Daar klikt u bij ‘Uw voorkeur’ op ‘Voorkeur wijzigen’. U kiest voor ‘Digitaal via e-mail’ en vult uw e-mailadres in. U krijgt daarna een bevestigingsmail waarmee u uw e-mailadres bevestigt. Daarna ontvangt u uw verzekeringsdocumenten van Zicht voortaan digitaal via e-mail. En komt u met één druk op de knop bij uw post.
  • Als ik kies voor digitale post, kan ik mijn verzekeringsdocumenten dan ook bekijken via MijnZicht?
    Nee, uw verzekeringsdocumenten staan (nog) niet in MijnZicht. Als u kiest voor digitale post, is het dus goed om uw verzekeringsdocumenten direct op te slaan op uw eigen computer of netwerk. We werken eraan om uw verzekeringsdocumenten in de toekomst ook via MijnZicht aan te bieden. Zodra dat mogelijk is informeren we u daarover.  

Heeft u nog vragen?

Heeft u na het lezen van de informatie nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag!