“Oog voor onze zakelijke én persoonlijke drijfveren”

Elke ondernemer staat voor uitdagingen, maar voor een start-up zijn de uitdagingen doorgaans nog groter. Het is een fase van ‘trial and error’ en er zijn veel dingen die je je nog eigen moet maken voordat ze op hun plek vallen en vanzelf lijken te gaan. Zeker de eerste tijd mag er niets misgaan, omdat het bedrijf nog te kwetsbaar is om grote klappen op te vangen.

“Zulke schaduwkanten van het ondernemen mogen de bedrijfsvoering niet in de weg zitten,” weet ook Ralph van Dijk. “Daarom zijn we op zoek gegaan naar een tussenpersoon die niet alleen oog had voor onze innovatieve onderneming, maar ook voor onze specifieke drijfveren en persoonlijke overtuiging. Die vonden we in de adviseur van Zicht.”

Storm in een glas water

Veel schade heeft Floating Solar nog niet meegemaakt, maar die ene keer dat het tóch misging, kwam de verzekering als geroepen. “Een van onze solar eilanden bleek niet volledig opgewassen tegen windkracht 12. En een beschadigd eiland functioneert niet meer naar behoren. Tijd werkt dan echt in je nadeel. Er moest dus snel worden gehandeld om alles weer ‘up and running’ te krijgen. Ons vaste aanspreekpunt bij Zicht, senior adviseur Dick Slieker, is direct aan de slag gegaan om een voorschot voor de reparatiekosten te regelen. Er was veel nodig: nieuw materiaal, duikers, gereedschap, kranen. Dick had dat zó voor elkaar. Dus achteraf bezien viel de impact op de energielevering nog reuze mee.”

Elkaar perfect aanvoelen

De samenwerking tussen Floating Solar en Zicht bestaat inmiddels al drie jaar. Ralph: “Het risico van de bouw, daar kunnen dingen mis gaan. Iets vergeten, iets stoms doen, nalatig zijn of pech hebben. Zicht dekt dat soort risico’s. Wat nog meer? Het wagenpark en aansprakelijkheid. Bij onderhoudsafspraken is het vaak een eis dat je daarvoor verzekerd bent. We kijken samen met Dick naar een project. Hoe ziet het contract eruit, wat zijn de risico’s en doorlooptijden? We willen niet zomaar alles verzekeren, maar zakelijk gezien ontkom je er sowieso niet aan.

Dick adviseert wat we maximaal kunnen en wij geven aan wat we genoeg vinden en dan werkt hij het uit. Bij de stormschade heeft hij verzekeraar en experts samengebracht om te kijken: wat is er gebeurd, waar praten we over, hoe past het in de polis? Hij had alles snel onder controle en dat heeft ons veel rust gebracht. Als start-up hadden we hier immers nog geen ervaring mee. Hoe hard is iets zeker of onzeker? We hadden geen idee. Dat geldt in onze overtuiging trouwens voor het hele leven. Dat Dick dit allemaal perfect aanvoelt, is voor ons het bewijs dat we een goede keuze hebben gemaakt.”

Maak ook kennis met Zicht

Tijdens de podcast geeft Ralph van Dijk aan dat hij regelmatig contact met zijn adviseur heeft. Dat vinden we als Zicht ook belangrijk. Een onderneming verandert continu, dus de we moeten ook met onze klanten in gesprek blijven om ervoor te zorgen dat de verzekeringen passend blijven bij de situatie. En ons motto daarbij is ook dat verzekeren niet altijd de beste oplossing is. Het nemen van preventiemaatregelen kan bijvoorbeeld ook al veel risico’s beperken.

Wilt u ook kennismaken met de dienstverlening van Zicht? Maak dan een afspraak voor een kosteloos en telefonisch 10-minutengesprek. Tijdens deze korte analyse krijgt u een indicatie in wat u wel en niet goed geregeld heeft. Is er meer tijd nodig? Dan plannen we een vervolgafspraak. Eventueel ook om andere risico’s te bespreken. Zo kunt u bewustere keuzes maken op het gebied van verzekeren.

Deze functionaliteit werkt niet in Internet Explorer. Gebruik een andere internetbrowser.

Deze functionaliteit werkt niet op mobiel en tablet. Bekijk deze pagina op uw laptop of computer.

Er ging iets mis met het ophalen van dit formulier. Probeer de link in uw e-mail(nieuwsbrief) opnieuw.