Hoe houdt u uw pensioenregeling up-to-date?

Als werkgever heeft u te maken met veel wijzigingen op het gebied van uw pensioenregeling. Heeft u alles nog in het vizier? Het is goed om jaarlijks even stil te staan bij de pensioenregeling voor uw werknemers. Dan weet u zeker dat u voldoet aan de laatste wet- en regelgeving. En dat de pensioenregeling nog past bij uw wensen, budget en bedrijfssituatie.

Zoë helpt u graag verder

Belangrijke controlepunten om jaarlijks bij stil te staan:

  • Bent u misschien verplicht om aan te sluiten bij een Bedrijfstakpensioenfonds (BPF)?
  • Valt u onder een cao-regeling? Dit kan namelijk veranderd zijn, omdat u bijvoorbeeld andere of nieuwe bedrijfsactiviteiten uit bent gaan voeren. Dit kan dan ook gevolgen hebben voor uw pensioenregeling.
  • Wordt uw pensioenregeling wel juist uitgevoerd?
  • Zijn alle werknemers die bij u in dienst zijn ook in de pensioenregeling aangemeld?
  • En zijn alle mutaties, zoals salaris, huwelijksgegevens juist verwerkt door de pensioenuitvoerder?

Meer over pensioen-
ontwikkelingen?

Meld u aan voor de gratis nieuwsbrief

Als de regeling niet juist wordt uitgevoerd kan dat financiële risico’s met zich meebrengen. In het uiterste geval betekent dit voor werkgever en werknemer dat betaalde pensioenpremies niet meer fiscaal aftrekbaar zijn. Ook kunnen de opgebouwde pensioenaanspraken direct fiscaal belast worden tegen het progressieve tarief, maximaal: 49,50% + 20% revisierente (2021).

Heeft u uw werknemers al geïnformeerd over de wijzigingen op het gebied van pensioen?

Zo ja, op welke manier? Voor sommige pensioenwijzigingen heeft u toestemming nodig van uw werknemers om de regeling aan te passen. Het is belangrijk dat u zich op tijd voorbereidt. Lees meer over het Pensioenakkoord.

Beheert Zicht uw pensioenregeling?

Dan controleren we ieder jaar samen met u uw pensioenregeling op deze controlepunten. Het jaarlijks contactmoment vindt plaats in het voorjaar. Wij benaderen u dan voor een telefonische afspraak. Heeft u hier nu al vragen over? Neem dan contact met ons op.

We regelen het voor u

  • Advies op maat
  • Persoonlijk contact
  • Samen met een adviseur
Uw kantoor Aalsmeer
Zwarteweg 88
1431 VM Aalsmeer
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Alkmaar
Arcadialaan 28-C
1813 KN Alkmaar
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Apeldoorn
Boogschutterstraat 1
7324 AE Apeldoorn
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Breda
Ettensebaan 31
4813 AH Breda
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Capelle aan den IJssel
Rivium Quadrant 241
2909 LC Capelle aan den IJssel
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Den Bosch
Europalaan 28-C
5232 BC 's Hertogenbosch
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Eindhoven
Beemdstraat 16
5652 AB Eindhoven
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Enschede
Zuiderval 94-3
7543 EZ Enschede
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Groningen
Paterswoldseweg 810
9728 BM Groningen
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Heerhugowaard
J. Duikerweg 5
1703 DH Heerhugowaard
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Nederweert
Hulsenweg 19
6031 SP Nederweert
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Rijswijk
Veraartlaan 6
2288 GM Rijswijk
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Roermond
Buitenop 9
6041 LA Roermond
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Sneek
Oosterom 11
8602 DE Sneek
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Utrecht
Daltonlaan 600
3584 BK Utrecht
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
https://klantenthousiasme.nl/api/Image/GetImageById?id=181 Zicht adviseurs
10
Onze klanten beoordelen Zicht gemiddeld met een
8,6
719 beoordelingen
  • Ja, maar in de praktijk gebeurt het nog wel eens dat bedrijven hun werknemers niet allemaal hebben aangemeld. Bijvoorbeeld omdat de werkzaamheden van het bedrijf zijn veranderd of omdat de bepalingen van een pensioenfonds zijn gewijzigd. Maar ook onbekendheid kan een reden zijn.
  • Heeft u uitbreidingsplannen of gaat u nieuwe diensten aanbieden? Dit zijn soms kleine wijzigingen met een groot gevolg. Misschien valt u als bedrijf na de wijziging wel onder de verplichting van een bedrijfstakpensioenfonds (BPF). Dit brengt verplichtingen en gevolgen met zich mee voor uw pensioenregeling. Ook in een cao kunnen bepalingen staan die van invloed zijn op de pensioenregeling. Bijvoorbeeld over de verplichte aansluiting bij een bedrijfstakpensioenfonds. Of een BPF op u van toepassing is (de werkingssfeer van een BPF), is vastgelegd in de statuten. Daarin is opgenomen voor welke bedrijfsactiviteiten een werkgever verplicht onder de werkingssfeer van het BPF valt.
  • Ja, als werkgever wordt van u verwacht dat u uw werknemers goed informeert. Dit staat in de Pensioenwet. Deze verplichtstelling tot communiceren richting de werknemers wordt momenteel binnen de overheid nog zwaarder gemaakt.