Zakelijk risicomanagement – calamiteit en bedrijfscontinuïteit

Een goed inzicht in uw bedrijfsrisico’s is de basis. Hiermee kunt u bepalen welke maatregelen u moet treffen om risico’s te voorkomen, beperken, verzekeren en accepteren. Dit betekent dat het niet altijd noodzakelijk is om alle risico’s te verzekeren. Maar er wel voor te zorgen dat uw bedrijfscontinuïteit bij een calamiteit niet in gevaar komt.

Bel Zicht wij regelen het voor u

Mogelijkheden

Om uw bedrijfscontinuïteit zo veel mogelijk te waarborgen zijn er de volgende mogelijkheden:

  • risicoanalyse en preventieadvies
  • verzekeringsadvies
  • waardebepaling of taxatie

Zelf doen

Vaak kunt u zelf al veel doen. Denk aan preventiemiddelen zoals:

  • voldoende blusmiddelen
  • vlamdovende afvalbakken
  • juiste opslag van brandbare zaken en afval
  • veiligheidsmaatregelen bij brandgevaarlijke werkzaamheden

Heeft u schade na een calamiteit?

Als u schade heeft wordt door uw verzekeringsmaatschappij een schade-expert ingezet. Soms heeft u zelf een contra-expert. Deze specialisten weten alles over schade beperkende maatregelen. Bijvoorbeeld over snelle aanvang van milieusanering, sloop, reiniging, herstel/herbouw, realisatie van tijdelijke huisvesting en extra productiecapaciteit. Alles gericht om uw bedrijfsvoering zo snel mogelijk voort te zetten.

Contact met Zicht

Wilt u een goed inzicht in uw bedrijfsrisico’s? Maak dan een afspraak met een van onze risicoadviseurs. Ze laten u graag kennis maken met de BedrijfsRisicoVerkenner.

Man bekijkt brandblusser – Gebouwenverzekering – Zakelijk

Welke voorbereiding kunt u treffen?

Een calamiteitenplan is een belangrijk middel om goed voorbereid te zijn bij calamiteiten. Als u zo’n plan wilt opstellen kunt u een gespecialiseerd bureau benaderen. U kunt ook de risico’s en maatregelen in kaart brengen met de BedrijfsRisicoVerkenner van Zicht.

Ook zonder calamiteitenplan kunt u al maatregelen treffen om bij een calamiteit niet onvoorbereid te zijn. Maatregelen die gericht zijn op het minimaliseren van de gevolgschade:

  • crisisorganisatie (mensen, middelen, verantwoordelijkheden, communicatie, planning, coördinatie)
  • ICT, (externe) dataopslag en (tijdelijke) nutsvoorzieningen
  • back up van administratie en data
  • afspraken met leveranciers en collega ondernemers over vervangende huisvesting, cruciale bedrijfsmiddelen en uitwijkmogelijkheden voor de productie
  • voorbereidende werkzaamheden of afspraken met hulpdiensten en overheden over inzet van een aanvalsplan bij een calamiteit en vergunningprocedures voor herstel
  • leveringsvoorwaarden met (beperking van) leveringsverplichtingen
  • liquiditeit
  • opleiding en training personeel
Vuilnisman rijdt vuilnisbak – Gebouwenverzekering – Zakelijk

Wij regelen het voor u

  • U hoeft het niet alleen te doen
  • Direct contact met een adviseur
  • Altijd advies op maat
Uw kantoor Aalsmeer
Zwarteweg 88
1431 VM Aalsmeer
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Alkmaar
Arcadialaan 28-C
1813 KN Alkmaar
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Apeldoorn
Boogschutterstraat 1
7324 AE Apeldoorn
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Breda
Ettensebaan 31
4813 AH Breda
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Capelle aan den IJssel
Rivium Quadrant 241
2909 LC Capelle aan den IJssel
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Den Bosch
Europalaan 28-C
5232 BC 's Hertogenbosch
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Eindhoven
Beemdstraat 16
5652 AB Eindhoven
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Enschede
Zuiderval 94-3
7543 EZ Enschede
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Groningen
Paterswoldseweg 810
9728 BM Groningen
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Heerhugowaard
J. Duikerweg 5
1703 DH Heerhugowaard
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Huis ter Heide (Zeist)
Amersfoortseweg 10-E
3712 BC Huis ter Heide
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Nederweert
Hulsenweg 19
6031 SP Nederweert
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Rijswijk
Veraartlaan 6
2288 GM Rijswijk
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Roermond
Buitenop 9
6041 LA Roermond
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
Uw kantoor Sneek
Oosterom 11
8602 DE Sneek
Schadeafdeling
Meer over dit kantoor Kies een ander kantoor
https://klantenthousiasme.nl/api/Image/GetImageById?id=181 Zicht adviseurs
10
Onze klanten beoordelen Zicht gemiddeld met een
8,8
595 beoordelingen
  • Hoe weet ik of mijn alarmsysteem is aangesloten op het ISDN-netwerk van KPN?
    Als uw alarmsysteem is aangesloten op het ISDN-netwerk van KPN, zal de display van uw alarmsysteem een foutmelding tonen vanaf 1 april 2022. Dat wilt u natuurlijk liever voor zijn. Op de factuur van uw beveiligingsbedrijf kunt u zien of uw systeem gebruik maakt van ISDN. Is uw alarmsysteem niet aangesloten op ISDN? Dan hoeft u niets te doen.
  • ISDN werkt vanaf 1 april niet meer. Wat betekent dat voor mijn alarmsysteem en verzekering?
    Als uw alarmsysteem is aangesloten op het ISDN-netwerk, wordt via dat netwerk een melding naar de alarmcentrale gestuurd als uw alarmsysteem afgaat. Vanaf 1 april schakelt KPN dit netwerk uit. En gaat er dus geen melding meer naar de alarmcentrale. Omdat uw installatie daarmee niet meer aan de eisen van uw verzekering voldoet, heeft u geen dekking meer voor diefstal.
  • Mijn alarmsysteem maakt nog gebruik van ISDN. Wat moet ik nu doen?
    Neem contact op met uw (gecertificeerde) beveiligingsbedrijf om hen de alarminstallatie zo snel mogelijk aan te laten passen. Als u dit niet doet, gaat er geen signaal naar de alarmcentrale als uw alarmsysteem afgaat. En heeft u in geval van inbraak geen dekking.
  • Tegen welke waarde verzeker ik mijn bedrijfspand?
    U verzekert in de meeste gevallen de herbouwwaarde. Dit is de waarde die een aannemer nodig heeft om het gebouw weer op te bouwen. Het kan ook zijn dat u niet wilt herbouwen en dan kunt u in overleg met de verzekeringsmaatschappij de verkoopwaarden uitgekeerd krijgen.
  • Wat hoort er allemaal bij het gebouw?
    Alle aan- en bijgebouwen en wat duurzaam onderdeel uitmaakt van het gebouw. Bijvoorbeeld hekwerken en toegangspoorten. Meestal maakt de fundering verzekeringstechnisch geen onderdeel uit van het gebouw, tenzij apart meeverzekerd.
  • Is het omzetverlies door tijdelijke sluiting ook gedekt op de gebouwenverzekering?
    Als er een verzekerde oorzaak is, dan kan omzetverlies worden uitgekeerd. Dit kan alleen niet op de gebouwenverzekering, maar op een aparte hiervoor bestemde verzekering. Wel kunt u de gemiste huurinkomsten uitgekeerd krijgen op de gebouwenverzekering.
  • Is het mogelijk om water en sneeuwdruk mee te verzekeren?
    Dit is mogelijk als het gebouw aan een aantal eisen voldoet. Dit hangt af van de lengte van de overspanning en of het een plat dak is.