Heeft u last gehad van de stroomstoring?

Heeft u schade als gevolg van de stroomstoring? Meld dit dan zo snel mogelijk. Dit kan 24 uur per dag. U kunt telefonisch, via de website, e-mail of via MijnZicht contact met ons opnemen. Maak foto’s van de schade, voordat u begint met opruimen. Foto’s kunnen belangrijk zijn als bewijslast in uw dossier.

Zoë helpt u graag verder

Voor welke schade ben ik verzekerd?

Bij stroomuitval is de schade veroorzaakt door de ontdooide vriezer of koelkast verzekerd. Dit regelt uw inboedelverzekering. Meestal moet er sprake zijn van een stroomuitval van minimaal 6 uur.

Wat zijn de andere voorwaarden?

De maximale uitgekeerde bedragen verschillen per verzekeringsmaatschappij. Sommige hanteren geen maximum bedrag. In uw voorwaarden kunt u dit nalezen. U kunt hiervoor natuurlijk ook altijd bellen met ons.

Vrouw pakt wat uit koelkast – Stroomstoring – Particulier

Wat gebeurt er na de schademelding?

Na uw schademelding krijgt u een vaste contactpersoon en een eigen dossiernummer. Vermeld dit dossiernummer altijd als u documenten of e-mails naar ons toestuurt. Hierdoor kunnen wij zaken sneller afhandelen.

Heeft u recht op compensatie?

Bij een stroomuitval van minimaal 4 uur heeft u recht op een compensatie-bedrag van de netwerkbeheerder. Bij een aaneengesloten periode van 4 tot 8 uur heeft u recht op € 35,-. Dit regelt u rechtstreeks met de netwerkbeheerder.

Man aan telefoon achter laptop – Noodweer – Particulier

Duurt de storing langer?

Dan krijgt u voor elke volgende periode van 4 uur nog € 20,-. Als het goed is betaalt de netbeheerder dit automatisch uit. Of hij verrekent dit met de eerstvolgende energierekening. U krijgt hiervan binnen 4 tot 6 weken een bericht. Als dit niet gebeurt kunt u ook zelf een brief sturen naar uw netbeheerder.

We regelen het voor u

  • Advies op maat
  • Persoonlijk contact
  • Samen met een adviseur

Vragen of schade melden?

  • Neem dan contact op met onze schadeafdeling